
Excellent people management kun je leren…
Xander Cladder van Bold Move had de training Excellent people management graag zelf gevolgd. Omdat die cursus niet bestond, is hij hem zelf gaan ontwikkelen. Een persoonlijk verhaal
Xander Cladder van Bold Move had de training Excellent people management graag zelf gevolgd. Omdat die cursus niet bestond, is hij hem zelf gaan ontwikkelen. Een persoonlijk verhaal
De boeken de Gritfactor van Angela Duckworth en ‘Mindset’ van Carola Dweck zijn populair. Uit sommige recensies komt naar voren dat het begrip ‘talent’ zijn langste tijd heeft gehad en kan worden bijgezet in het museum van oude door de tijd ingehaalde psychologische concepten. Het zal je niet verbazen dat ik op basis daarvan meteen de boeken zelf ben gaan lezen. En ik ontdekte dat beide auteurs heel positief zijn over talenten.
GallupGallup is een Amerikaans onderzoek- en adviesbureau bekend om de opinieonderzoeken en het CliftonStrenghts talentenassessment. Gallup verleent strategisch en op research gebaseerde advies aan bedrijven
Slechts 1 op de 10 managers heeft van nature: managementtalent oftewel het talent dat maakt dat je uitstekend kunt managen. Van de overige 9 hebben er 2 voldoende talent om met de nodige training en coaching goede managers te worden. De overige 7 zijn een verliespost voor een organisatie.
Ceo’s vrezen toptalenten kwijt te raken door covid-19, zo ontdekte KPMG. Die uitstroom van medewerkers is te voorkomen.
Het gaat niet om welke talenten je hebt. Hoe goed je ze inzet bepaalt het succes. In peoplemanagement, in sales, in wat dan ook.
Geen klant is ooit van een bedrijf gaan houden na geholpen te zijn door een medewerker die zelf geen betrokkenheid toont bij zijn of haar bedrijf. Maar hoe krijg je jouw medewerkers zo ver?
Eén op de twee werknemers heeft zijn of haar baan verlaten om weg te komen van een manager. Slechte managers zijn er in overvloed en hebben zelfs invloed op de gezondheid van medewerkers en dus op de ziektekosten en het ziekteverzuim.
Stel je eens voor dat je zoveel mensenkennis en inzicht hebt, dat precies weet hoe een medewerker in elkaar steekt. Dat je precies de juiste woorden weet om hem of haar succesvol in te zetten voor het team? Er is een manier om dit te leren.
Gastvrijheid (hospitality) staat sterk in de belangstelling. De ervaren receptionist of conciërge in een vijfsterrenhotel in Venetië is een archetype van gastvrijheid. Maar welke talenten moet je hebben om in dat vak groot te worden? En wat kunnen we in andere branches daarvan leren?
Medewerkers die (precies) weten wat er van ze wordt verwacht, vinden het leuk die verwachtingen te overtreffen. In de praktijk zien we dat managers vaak niet toekomen aan concrete verwachtingen.
Een stuk kaas kun je gewoon proeven, en bij de keuze tussen verschillende voetballen kun je erin knijpen en ze laten stuiteren. Maar een talentassessment vergelijken, dat is veel lastiger.
Er is voor ondernemers geen betere oefening dan in de beperkte tijd van 2 minuten uitleggen waarom je bedrijf bestaat. Wij hebben daarom RTLZ uitgenodigd tijdens een trainingsmiddag om te laten ziet waarom wij doen wat we doen. En hoe we het doen… Kijk je mee?
Managers en medewerkers zijn hét visitekaartje en het gezicht van een organisatie. Geen klant is positief over een bedrijf gaan oordelen na geholpen te zijn door een medewerker die niet betrokken is bij de organisatie.
In Nederland laten we miljarden euro’s onnodig liggen. Terwijl het zo makkelijk is. Wat kunnen we leren van de allerbeste peoplemanagers ter wereld?
Nog goede voornemens? Waarom niet het bedrijfsresultaat met 25% verhogen? En dat is veel makkelijker dan het lijkt. Deze 7 tips helpen je op weg.
Als je een nieuw initiatief hebt gaan veel mensen om je heen – zeker als je in de zakelijke dienstverlening werkt vol adviseurs en coaches
Waarom geloof ik erin dat je kracht uit talent moet halen en moet beginnen met managers? Velen denken dat dit zijn langste tijd heeft gehad. Ik ben het daar hartgrondig mee oneens! Getalenteerde managers creëren juist de groei van de organisatie!
Investeren in medewerkers in tijden van crisis is belangrijk. Zorg bijvoorbeeld voor een veerkrachtige organisatiecultuur. Kern is: uitstekende managers.
Iedereen heeft talent. Maar het hebben van talenten alleen zegt nog niet veel over jouw prestaties. Wat zijn jouw talenten? En ben je je bewust van de rol die deze talenten op jouw leven hebben?
Selecteer geweldige managers, zorg voor betrokken medewerkers, focus op sterke punten en gebruik talenten bij werving. Organisaties die deze 4 strategieën uitvoeren, bereiken tot bijna 60 procent hogere omzetgroei per medewerker.
Verkeerd gegeven feedback heeft een sterk effect op betrokkenheid van en verloop door medewerkers. Goede feedback van een manager naar een medewerker helpt de medewerker effectiever te worden.
Dit blog vat eerdere artikelen samen over employee engagement, people management & talent. Het geeft 9 tips om bevlogenheid en betrokkenheid te vergroten.
Heb je wel eens (flink) last van verlegenheid? Net op het verkeerde moment keren je gedachten zich naar binnen in plaats van naar buiten. Je voelt de druk stijgen. Er moet iets gebeuren tijdens de eerste 20 seconden van het sollicitatiegesprek bijvoorbeeld, maar je kunt het niet; niet nu… Dat is nou typisch zo’n moment om je talenten bewust in te zetten! Dat kun je prima leren, voorbereiden en oefenen… Als je tenminste jouw talenten kent.
Werken aan hogere prestaties betekent niet automatisch meer gevallen van burn-out. Elke organisatie heeft een heel belangrijk middel tegen burn-out: de manager.
Opgeteld voelt 51% van alle medewerkers zich door de werkgever geholpen om de eigen set van skills zo te vergroten dat men goed met technologie om leert gaan (Future skills). De andere helft (49%) voelt zich daarin te weinig gesteund.
Jaarlijks volgen duizenden managers, zowel van bedrijven als van non-profits en overheden, een ‘leiderschapstraining’. Er zijn honderden van dergelijke trainingen op de markt. Heeft dat eigenlijk zin?
Alleen met bevlogen en betrokken medewerkers kun je het maximale uit jouw organisatie halen. Maar hoe bereik je dat?
Bedrijven waarvan de cultuur sterk afwijkt van de strategie, hebben een probleem. Gelukkig kun je in 4 stappen een giftige bedrijfscultuur verbeteren.
Hoe komt het dat onze arbeidsproductiviteit al jaren nauwelijks stijgt. En hoe breng je daar structureel verandering in? Het antwoord is simpeler dan je denkt.
Wie een eigen bedrijf met veel medewerkers heeft belang bij een resultaatgerichte cultuur. In dit artikel 5 adviezen voor een resultaatgerichte cultuur
We struikelen over visies op, boeken over en opleidingen in leiderschap. En ondertussen lijken we te vergeten dat we tussen al dat ‘leiden’ ook nog organisaties te managen hebben. Hoe lossen we dat op?
Uitgeput raken is niet alleen een kwestie van te hard werken of te veel stress. Het is vooral ook niet-opladen. Maar hoe laadt je jezelf op?
Waarom schrijf jij niets over de Coronacrisis en wat dat met managers doet?” Het was precies het duwtje dat ik nodig had om dit artikel te schrijven. Over wat de Coronacrisis betekent voor managers. Met tips!
Veel te veel mensen zijn niet in staat hun dromen te realiseren. Dat kan anders. Bijvoorbeeld met de 5 seconden regel om jouw dromen te realiseren
Een manager ziet wat je (goed/ excellent) kunt of kunt ontwikkelen en dat benoemt.
De intrinsieke motivatie van een manager is heel belangrijk voor een succesvol en productief team. Waarom dat is lees je in dit artikel.
Wie getuige is van onbeleefd gedrag levert gemiddeld 25% minder goede prestaties. Slachtoffers hebben gemiddeld 80% van de werktijd nodig om bij te komen.
Ik voorspel dat de manager 3.0 een intrinsieke gemotiveerde professional is die zijn of haar tijd het liefst besteedt aan het laten floreren van zijn team en haar medewerkers.
Wil je regelmatig nieuwe inspiratie met tips & trucs om een betere manager te worden? Laat dan je e-mailadres achter.