
Excellent people management kun je leren…
Xander Cladder van Bold Move had de training Excellent people management graag zelf gevolgd. Omdat die cursus niet bestond, is hij hem zelf gaan ontwikkelen. Een persoonlijk verhaal
Xander Cladder van Bold Move had de training Excellent people management graag zelf gevolgd. Omdat die cursus niet bestond, is hij hem zelf gaan ontwikkelen. Een persoonlijk verhaal
Ik voorspel dat de manager 3.0 een intrinsieke gemotiveerde professional is die zijn of haar tijd het liefst besteedt aan het laten floreren van zijn team en haar medewerkers.
Nog goede voornemens voor 2021? Waarom niet het bedrijfsresultaat met 25% verhogen? En dat is veel makkelijker dan het lijkt. Deze 7 tips helpen je op weg.
Geen klant is ooit van een bedrijf gaan houden na geholpen te zijn door een medewerker die zelf geen betrokkenheid toont bij zijn of haar bedrijf. Maar hoe krijg je jouw medewerkers zo ver?
Wie een eigen bedrijf met veel medewerkers heeft belang bij een resultaatgerichte cultuur. In dit artikel 5 adviezen voor een resultaatgerichte cultuur
Managers en medewerkers zijn hét visitekaartje en het gezicht van een organisatie. Geen klant is positief over een bedrijf gaan oordelen na geholpen te zijn door een medewerker die niet betrokken is bij de organisatie.
Verkeerd gegeven feedback heeft een sterk effect op betrokkenheid van en verloop door medewerkers. Goede feedback van een manager naar een medewerker helpt de medewerker effectiever te worden.
Ceo’s vrezen toptalenten kwijt te raken door covid-19, zo ontdekte KPMG. Die uitstroom van medewerkers is te voorkomen.
Investeren in medewerkers in tijden van crisis is belangrijk. Zorg bijvoorbeeld voor een veerkrachtige organisatiecultuur. Kern is: uitstekende managers.
Dit blog vat eerdere artikelen samen over employee engagement, people management & talent. Het geeft 9 tips om bevlogenheid en betrokkenheid te vergroten.
Uitgeput raken is niet alleen een kwestie van te hard werken of te veel stress. Het is vooral ook niet-opladen. Maar hoe laadt je jezelf op?
Werken aan hogere prestaties betekent niet automatisch meer gevallen van burn-out. Elke organisatie heeft een heel belangrijk middel tegen burn-out: de manager.
Jaarlijks volgen duizenden managers, zowel van bedrijven als van non-profits en overheden, een ‘leiderschapstraining’. Er zijn honderden van dergelijke trainingen op de markt. Heeft dat eigenlijk zin?
We struikelen over visies op, boeken over en opleidingen in leiderschap. En ondertussen lijken we te vergeten dat we tussen al dat ‘leiden’ ook nog organisaties te managen hebben. Hoe lossen we dat op?
Bedrijven waarvan de cultuur sterk afwijkt van de strategie, hebben een probleem. Gelukkig kun je in 4 stappen een giftige bedrijfscultuur verbeteren.
Selecteer geweldige managers, zorg voor betrokken medewerkers, focus op sterke punten en gebruik talenten bij werving. Organisaties die deze 4 strategieën uitvoeren, bereiken tot bijna 60 procent hogere omzetgroei per medewerker.
Veel te veel mensen zijn niet in staat hun dromen te realiseren. Dat kan anders. Bijvoorbeeld met de 5 seconden regel om jouw dromen te realiseren
Hoe komt het dat onze arbeidsproductiviteit al jaren nauwelijks stijgt. En hoe breng je daar structureel verandering in? Het antwoord is simpeler dan je denkt.
Alleen met bevlogen en betrokken medewerkers kun je het maximale uit jouw organisatie halen. Maar hoe bereik je dat?
Een stuk kaas kun je gewoon proeven, en bij de keuze tussen verschillende voetballen kun je erin knijpen en ze laten stuiteren. Maar een talentassessment vergelijken, dat is veel lastiger.
Eén op de twee werknemers heeft zijn of haar baan verlaten om weg te komen van een manager. Slechte managers zijn er in overvloed en hebben zelfs invloed op de gezondheid van medewerkers en dus op de ziektekosten en het ziekteverzuim.
Een manager ziet wat je (goed/ excellent) kunt of kunt ontwikkelen en dat benoemt.
GallupGallup is een Amerikaans onderzoek- en adviesbureau bekend om de opinieonderzoeken en het CliftonStrenghts talentenassessment. Gallup verleent strategisch en op research gebaseerde advies aan bedrijven
Medewerkers die (precies) weten wat er van ze wordt verwacht, vinden het leuk die verwachtingen te overtreffen. In de praktijk zien we dat managers vaak niet toekomen aan concrete verwachtingen.
Het gaat niet om welke talenten je hebt. Hoe goed je ze inzet bepaalt het succes. In peoplemanagement, in sales, in wat dan ook.
Stel je eens voor dat je zoveel mensenkennis en inzicht hebt, dat precies weet hoe een medewerker in elkaar steekt. Dat je precies de juiste woorden weet om hem of haar succesvol in te zetten voor het team? Er is een manier om dit te leren.
Iedereen heeft talent. Maar het hebben van talenten alleen zegt nog niet veel over jouw prestaties. Wat zijn jouw talenten? En ben je je bewust van de rol die deze talenten op jouw leven hebben?
Waarom schrijf jij niets over de Coronacrisis en wat dat met managers doet?” Het was precies het duwtje dat ik nodig had om dit artikel te schrijven. Over wat de Coronacrisis betekent voor managers. Met tips!
Als je een nieuw initiatief hebt gaan veel mensen om je heen – zeker als je in de zakelijke dienstverlening werkt vol adviseurs en coaches
Opgeteld voelt 51% van alle medewerkers zich door de werkgever geholpen om de eigen set van skills zo te vergroten dat men goed met technologie om leert gaan (Future skills). De andere helft (49%) voelt zich daarin te weinig gesteund.
De intrinsieke motivatie van een manager is heel belangrijk voor een succesvol en productief team. Waarom dat is lees je in dit artikel.
Er is voor ondernemers geen betere oefening dan in de beperkte tijd van 2 minuten uitleggen waarom je bedrijf bestaat. Wij hebben daarom RTLZ uitgenodigd tijdens een trainingsmiddag om te laten ziet waarom wij doen wat we doen. En hoe we het doen… Kijk je mee?
In Nederland laten we miljarden euro’s onnodig liggen. Terwijl het zo makkelijk is. Wat kunnen we leren van de allerbeste peoplemanagers ter wereld?
Wil je regelmatig nieuwe inspiratie met tips & trucs om een betere manager te worden? Laat dan je e-mailadres achter.