Je investering verdien je 3x terug dankzij medewerkersbetrokkenheid
Laat ik eens een taboe doorbreken en het over businesscases hebben. Dat is in coachingsland not done, maar ik denk dat het onterecht is.
Laat ik eens een taboe doorbreken en het over businesscases hebben. Dat is in coachingsland not done, maar ik denk dat het onterecht is.
De grote Johan Cruijff zei het al: ‘Je gaat het pas zien als je het doorhebt.’ Niet alleen een prachtige zin, maar ook een die
Welke rol past jou het beste? Ben je een bedenker, iemand die enthousiasme genereert of juist de collega die doorgaat tot het resultaat is bereikt? Waarschijnlijk weet je van jezelf wel waar je voorkeur ligt. Maar er is nu een snelle en effectieve test om er concreet achter te komen: het Working genius assessment.
Ontdek hoe Lencioni je skills als coach verbreedt met dit voorbeeld uit de praktijk
Minder dan één op de vijf medewerkers is betrokken en bevlogen in Nederland. Er is dus erg veel ruimte voor verbetering. Om je daarbij te helpen vind je hier 7 tips waarmee je snel en effectief de betrokkenheid en bevlogenheid van jouw bedrijf kunt verhogen.
Wie getuige is van onbeleefd gedrag levert gemiddeld 25% minder goede prestaties. Slachtoffers hebben gemiddeld 80% van de werktijd nodig om bij te komen.
Waarom schrijf jij niets over de Coronacrisis en wat dat met managers doet?” Het was precies het duwtje dat ik nodig had om dit artikel te schrijven. Over wat de Coronacrisis betekent voor managers. Met tips!
Gallup publiceerde een lezenswaardig artikel van Alicia Santamaria over het oplossen van conflicten tussen medewerkers.
Managers en medewerkers zijn hét visitekaartje en het gezicht van een organisatie. Geen klant is positief over een bedrijf gaan oordelen na geholpen te zijn door een medewerker die niet betrokken is bij de organisatie.
Werken aan hogere prestaties betekent niet automatisch meer gevallen van burn-out. Elke organisatie heeft een heel belangrijk middel tegen burn-out: de manager.
Opgeteld voelt 51% van alle medewerkers zich door de werkgever geholpen om de eigen set van skills zo te vergroten dat men goed met technologie om leert gaan (Future skills). De andere helft (49%) voelt zich daarin te weinig gesteund.
Xander Cladder van Bold Move had de training Excellent people management graag zelf gevolgd. Omdat die cursus niet bestond, is hij hem zelf gaan ontwikkelen. Een persoonlijk verhaal
Slechts 1 op de 10 managers heeft van nature: managementtalent oftewel het talent dat maakt dat je uitstekend kunt managen. Van de overige 9 hebben er 2 voldoende talent om met de nodige training en coaching goede managers te worden. De overige 7 zijn een verliespost voor een organisatie.
Investeren in medewerkers in tijden van crisis is belangrijk. Zorg bijvoorbeeld voor een veerkrachtige organisatiecultuur. Kern is: uitstekende managers.
Waarom geloof ik erin dat je kracht uit talent moet halen en moet beginnen met managers? Velen denken dat dit zijn langste tijd heeft gehad. Ik ben het daar hartgrondig mee oneens! Getalenteerde managers creëren juist de groei van de organisatie!
Dit blog vat eerdere artikelen samen over employee engagement, people management & talent. Het geeft 9 tips om bevlogenheid en betrokkenheid te vergroten.
Een manager ziet wat je (goed/ excellent) kunt of kunt ontwikkelen en dat benoemt.
Een stuk kaas kun je gewoon proeven, en bij de keuze tussen verschillende voetballen kun je erin knijpen en ze laten stuiteren. Maar een talentassessment vergelijken, dat is veel lastiger.
Ik voorspel dat de manager 3.0 een intrinsieke gemotiveerde professional is die zijn of haar tijd het liefst besteedt aan het laten floreren van zijn team en haar medewerkers.
Wie een eigen bedrijf met veel medewerkers heeft belang bij een resultaatgerichte cultuur. In dit artikel 5 adviezen voor een resultaatgerichte cultuur
Als je een nieuw initiatief hebt gaan veel mensen om je heen – zeker als je in de zakelijke dienstverlening werkt vol adviseurs en coaches
We struikelen over visies op, boeken over en opleidingen in leiderschap. En ondertussen lijken we te vergeten dat we tussen al dat ‘leiden’ ook nog organisaties te managen hebben. Hoe lossen we dat op?
Heb je wel eens (flink) last van verlegenheid? Net op het verkeerde moment keren je gedachten zich naar binnen in plaats van naar buiten. Je voelt de druk stijgen. Er moet iets gebeuren tijdens de eerste 20 seconden van het sollicitatiegesprek bijvoorbeeld, maar je kunt het niet; niet nu… Dat is nou typisch zo’n moment om je talenten bewust in te zetten! Dat kun je prima leren, voorbereiden en oefenen… Als je tenminste jouw talenten kent.
Eén op de twee werknemers heeft zijn of haar baan verlaten om weg te komen van een manager. Slechte managers zijn er in overvloed en hebben zelfs invloed op de gezondheid van medewerkers en dus op de ziektekosten en het ziekteverzuim.
Stel je voor: je staat aan de startlijn van de race naar de beste versie van jezelf. Een spannende uitdaging, nietwaar? En ik weet het,
Medewerkers die (precies) weten wat er van ze wordt verwacht, vinden het leuk die verwachtingen te overtreffen. In de praktijk zien we dat managers vaak niet toekomen aan concrete verwachtingen.
Hoe komt het dat onze arbeidsproductiviteit al jaren nauwelijks stijgt. En hoe breng je daar structureel verandering in? Het antwoord is simpeler dan je denkt.
Iedereen heeft talent. Maar het hebben van talenten alleen zegt nog niet veel over jouw prestaties. Wat zijn jouw talenten? En ben je je bewust van de rol die deze talenten op jouw leven hebben?
Veel te veel mensen zijn niet in staat hun dromen te realiseren. Dat kan anders. Bijvoorbeeld met de 5 seconden regel om jouw dromen te realiseren
De boeken ‘De Gritfactor’ van Angela Duckworth en ‘Mindset’ van Carola Dweck zijn populair. In sommige recensies lees je dat het begrip ‘talent’ zijn langste tijd heeft gehad.
Toen ik dat las ben ik zelf de boeken gaan lezen. En ik ontdekte dat beide auteurs juist heel positief zijn over talenten.
Bold Move biedt een nieuw assessment: Working Genius van Patrick Lencioni. Hiermee weet je in korte tijd welke rol jouw teamleden het beste kunnen vervullen.
Verkeerd gegeven feedback heeft een sterk effect op betrokkenheid van en verloop door medewerkers. Goede feedback van een manager naar een medewerker helpt de medewerker effectiever te worden.
Uitgeput raken is niet alleen een kwestie van te hard werken of te veel stress. Het is vooral ook niet-opladen. Maar hoe laadt je jezelf op?
In Nederland laten we miljarden euro’s onnodig liggen. Terwijl het zo makkelijk is. Wat kunnen we leren van de allerbeste peoplemanagers ter wereld?
Alleen met bevlogen en betrokken medewerkers kun je het maximale uit jouw organisatie halen. Maar hoe bereik je dat?
Ceo’s vrezen toptalenten kwijt te raken door covid-19, zo ontdekte KPMG. Die uitstroom van medewerkers is te voorkomen.
Gastvrijheid (hospitality) staat sterk in de belangstelling. De ervaren receptionist of conciërge in een vijfsterrenhotel in Venetië is een archetype van gastvrijheid. Maar welke talenten moet je hebben om in dat vak groot te worden? En wat kunnen we in andere branches daarvan leren?
Meer investeren in recruitment werkt niet. Beter is te investeren in bedrijfscultuur. Alleen daarmee behoud je medewerkers en heb je meer mogelijkheden toptalent aan te trekken.
Jaarlijks volgen duizenden managers, zowel van bedrijven als van non-profits en overheden, een ‘leiderschapstraining’. Er zijn honderden van dergelijke trainingen op de markt. Heeft dat eigenlijk zin?
De intrinsieke motivatie van een manager is heel belangrijk voor een succesvol en productief team. Waarom dat is lees je in dit artikel.
Selecteer geweldige managers, zorg voor betrokken medewerkers, focus op sterke punten en gebruik talenten bij werving. Organisaties die deze 4 strategieën uitvoeren, bereiken tot bijna 60 procent hogere omzetgroei per medewerker.
Bedrijven waarvan de cultuur sterk afwijkt van de strategie, hebben een probleem. Gelukkig kun je in 4 stappen een giftige bedrijfscultuur verbeteren.
Er is voor ondernemers geen betere oefening dan in de beperkte tijd van 2 minuten uitleggen waarom je bedrijf bestaat. Wij hebben daarom RTLZ uitgenodigd tijdens een trainingsmiddag om te laten ziet waarom wij doen wat we doen. En hoe we het doen… Kijk je mee?
De druk op managers neemt toe. Waardoor elke manager risico’s loopt als het gaat om gezondheid, werkplezier en zelfs baanzekerheid. De impact daarvan voor organisaties kan groot zijn. De rol die managers in organisaties spelen is namelijk cruciaal voor het succes.
Geen klant is ooit van een bedrijf gaan houden na geholpen te zijn door een medewerker die zelf geen betrokkenheid toont bij zijn of haar bedrijf. Maar hoe krijg je jouw medewerkers zo ver?
Wil je regelmatig nieuwe inspiratie met tips & trucs om een betere manager te worden? Laat dan je e-mailadres achter.