TOPmanagers

“Hoe krijg ik het beste uit mijn werknemers? Vandaag, maar ook morgen”

Iedereen die verantwoordelijk is voor een bedrijf met veel personeel worstelt met deze vraag.

Niet zo gek.

Je wilt immers medewerkers die productiever zijn, waar de energie vanaf spat.

Die niet alleen talenten hebben, maar dat ook elke dag laten zien. 

Enthousiaste, klantgerichte en positieve medewerkers waar uw belangrijkste klanten graag voor terugkomen en u met 5 sterren beoordelen. 

Logisch eigenlijk. En terecht.

U heeft ongetwijfeld geprobeerd en gedaan wat u kon. U heeft al talloze advertenties geplaatst en recruiters ingeschakeld om geschikte, nieuwe medewerkers te vinden. En dure interimmers in huis gehaald, omdat uw vaste personeelsleden vaker met een burn-out thuiszitten of gewoon weken ziek zijn. Het opvangen van afwezigheid kost tienduizenden euro’s die nergens terugverdiend worden.

Dat moet toch anders kunnen?

We hebben de afgelopen jaren tientallen directeuren van middelgrote organisaties hetzelfde horen vragen. “Geef mij een personeelsstrategie om goede medewerkers te houden en nieuwkomers te werven en voor langere tijd te behouden. Geef me een concrete aanpak om in de huidige markt het onderscheid te maken.”

Bold Move heeft die oplossing in handen. Met onze training TOPmanagers

Waarom richten we ons op managers?

Omdat zij – onderzoek van Gallup wees dat uit – voor 70% de oplossing in handen hebben.

Alleen weten ze dat nog niet.

Bold Move maakt van uw managers TOPmanagers. Gegarandeerd.

TOP staat voor Talent Ontwikkel Programma. TOPmanagers worden leidinggevenden van teams en afdelingen waarvan de productiviteit met procenten per maand stijgt. 

Ze worden managers waarvoor de teamleden met plezier en enthousiasme werken en zonder problemen een stap extra zetten als dat nodig is.

We doen dat allemaal op basis van wetenschappelijk bewezen methodes. Met onze training voor TOPmanagers en de tools van Gallup garanderen we resultaat. En dankzij resultaatafhankelijke afspraken verdient zich dat al heel snel terug. 

We vertellen graag meer

Ongetwijfeld wilt u meer weten en antwoord op uw eerste vragen. Dat kan. We snappen immers best dat het ongelooflijk klinkt…

Voor 2024 hebben we nog plaats voor drie twee organisaties die TOPmanagers willen ontwikkelen. 

Verandering van prestatiecultuur

Laten we helder zijn. We spreken over een verandering van de prestatiecultuur (het belangrijkste onderdeel van uw bedrijfscultuur).

Hoewel cultuur voor veel opdrachtgevers een wat minder zakelijke of beïnvloedbare klank heeft, is het tegendeel waar. Gallup leert ons dat bedrijven die hun cultuur besturen en dat tot prioriteit maken, veel succesvoller zijn in hun:

  • Productiviteit,
  • omzet,
  • sales,
  • klantbehoud en
  • bedrijfswinst.

Maar zeker ook in veel minder

  • verloop,
  • ziekteverzuim,
  • bedrijfsincidenten enz.

Transformatie

Al met al is een bedrijf dat een positieve prestatiecultuur heeft, tussen de 20 en 30% effectiever.

Managers kunnen die prestatiecultuur creëren, op voorwaarde dat eerst de top van de organisatie die gewenste cultuur scherp met elkaar neerzet.

Zonder ambitie gebeurt er niks. Iedereen is altijd druk. De waan van de dag regeert in veel bedrijven.

Dus willen we eerst bespreken wat de transformatie wordt.

Wat is de ist en wat is de soll? Zijn jullie en zijn wij het daarover eens? En hoe zouden we zien dat de transformatie succesvol verloopt? En wat doen we als dat niet meteen het geval is?

In de training TOPmanagers leren we managers deze resultaten te behalen.

We doen dat in een samenwerking in een stuurgroep die de organisatieverandering bestuurt. In die stuurgroep bespreken we zowel de transformatie als de implementatie. We meten hoe betrokken en bevlogen uw medewerkers zijn. Niet alleen bij het begin in een nulmeting maar ook aan het einde van de training. Tijdens de training leren managers voornamelijk hoe je betrokken en bevlogen medewerkers vindt, krijgt en behoudt. Dat doen ze met name door medewerkers te coachen op hun talenten (sterke punten).

Implementatie

Al tijdens de training leren managers om deze vorm van coaching toe te passen op elkaar. Tussen de trainingsdagen door, oefenen ze op een medewerker uit het eigen team. Mede daardoor wordt de pull in het team of in de afdeling vergroot. Dat willen de andere medewerkers ook graag meemaken. De rol van de manager verschuift van iemand die alles controleert, alle besluiten neemt en overal voor verantwoordelijk is, naar iemand die vooral de ontwikkeling van medewerkers en teams en van de innovatie aanstuurt.

ROI

Als de tweede meting van het engagement is voltooid, zien we wat de eerste resultaten zijn. Bold Move belooft een 300% return on investment. Dat wil zeggen dat iedere euro die u aan onze training besteedt, er driedubbel uitkomt.

Maar we willen de verwachting wel meteen goed sturen:

Dit is niet zomaar zo’n training die P&O of HR inkoopt en zich buiten het zicht van de C-suite afspeelt. Integendeel. De CEO of algemeen directeur of bestuursvoorzitter is hier zelf bij betrokken. Iemand uit zijn of haar team is opdrachtgever. Vaak doen zij (deels) mee met de training.

Kenmerken training TOPmanagers

  • Doelgroep: leidinggevenden (managers), HR-adviseurs en interne coaches.
  • De training duurt 5 dagen en is opgebouwd uit 50% theorie (wat werkt?) en 50% oefenen in de praktijk.
  • Centraal staat het omgaan met de sterke punten (talenten) van medewerkers.
  • Trainingsmethode: action learning: het inzetten van de praktijkoefeningen in het eigen team;
  • Doel al tijdens training is verhogen van engagement en rendement uit medewerkers;
  • TOPmanagers wordt vaak ingezet bij een organisatie- of cultuurverandering;
  • Meten van verandering engagement (bevlogenheid en betrokkenheid) met Q12-methodiek voor en na de training
  • Directe participatie van het topmanagement via een stuurgroep
  • Optioneel: businesscase en 300% ROI afspraak

Meer weten?

Als u meer wilt weten is er maar een manier om dat te doen. Maak een afspraak met Xander Cladder van Bold Move en hij vertelt alles wat je wilt weten.

Antwoord op vragen

  1. Wat levert de training TOPmanagers mijn bedrijf op?

    Managers die het werkplezier, de betrokkenheid en bevlogenheid van hun team vergroten.
    Dat ziet u direct terug in uw bedrijfsresultaten.
    Elk team haalt aantoonbaar een hogere productiviteit, meer klantloyaliteit en u betaalt minder voor verzuim en verloop.

  2. Wat leren mijn managers?

    De ‘taal van het menselijke succes’.
    Dat is medewerkers coachen op basis van hun individuele CliftonStrengths talenten.
    We leren ze de achterliggende filosofie en theorie, maar vooral praktische tools om het geleerde eenvoudig en daadkrachtig toe te passen.

  3. Waarom zijn de talenten (sterke punten) van medewerkers zo belangrijk?

    Talenten zijn herkenbare bronnen van kracht en energie. Je kunt erop bouwen en ze ontwikkelen. Je productiviteit stijgt 8%.
    En wie dagelijks doet waar hij goed in is, heeft een 600% hogere kans op werkplezier.

  4. Hoe lang duurt de training TOPmanagers?

    In een 5-daagse training leren we managers hoe medewerkers meer werkplezier, betrokkenheid en bevlogenheid krijgen.
    We meten dit voor en na het programma.
    Al tijdens de training gaan managers met hun team aan de slag om het geleerde toe te passen en het werkplezier te verhogen.

  5. Biedt Bold Move garantie op het resultaat?

    Ja! Voor wie dat wil maken we een factuur op basis van resultaat.
    Voor de training meten we de betrokkenheid en bevlogenheid van uw medewerkers. Na de training doen we dat opnieuw.
    Zo zien we wat succesvol was en wat niet.
    Wij geloven in wat we doen.
    Daarom maken we (desgewenst) de factuur deels afhankelijk van de opbrengst. Hoe groter uw opbrengst, hoe hoger onze factuur (resultancy).
    Of u krijgt een deel van de investering terug.eide traini

  6. Wat zijn de verschillen tussen TOPmanagers en de training Talentversnellers

    Goede vraag. Er zijn overeenkomsten maar zeker ook verschillen tussen beide trainingen.

    De overeenkomsten:
    – Voor beide trainingen geldt dezelfde doelgroep: leidinggevenden (managers), HR-adviseurs en interne coaches.
    – De training duurt in beide gevallen 5 dagen en is opgebouwd uit 50% theorie (wat werkt?) en 50% oefenen in de praktijk.
    – Belangrijk onderdeel in beide trainingen is het omgaan met de sterke punten (talenten) van medewerkers.

    De verschillen:
    In de training TOPmanagers zitten de volgende unieke onderdelen:
    – Action learning: het inzetten van de praktijkoefeningen in het eigen team;
    – Doel al tijdens training is verhogen van engagement en rendement uit medewerkers;
    – TOPmanagers wordt vaak ingezet bij een organisatie- of cultuurverandering;
    – Meten van verandering engagement (bevlogenheid en betrokkenheid) met Q12-methodiek voor en na de training
    – Directe participatie van het topmanagement via een stuurgroep
    – Optioneel: businesscase en 300% ROI afspraak