Topresultaten beginnen met heldere verwachtingen

Werken aan de ontwikkeling van prestaties (performance development) is een van de drie belangrijkste pijlers onder het Bold Move Leiderschapsprogramma.

Medewerkers die (precies) weten wat er van ze wordt verwacht, vinden het leuk om die verwachtingen te overtreffen. In de praktijk zien we dat managers vaak niet toekomen aan concrete verwachtingen. Ze leggen prestaties top-down op of erger nog: ze laten het de medewerker zelf maar uitzoeken. De kans dat zo'n medewerker bevlogen en betrokken raakt, is dan teruggebracht tot nihil.

Dat geldt nog sterker tijdens de realisatie van die verwachtingen. Management is geen kijksport. Het is actief deelnemen aan het leven van je team en individuele medewerkers. Het is voortdurend aandacht hebben voor hun prestaties en groei. Veel managers zijn daar veel te druk voor. Maar met wat zijn ze dan zo druk? Voegt dat écht toe aan de feestvreugde? Een beetje analyse van agenda's kan vaak geen kwaad... Veel managers kampen met teveel 'verplichte' vergaderingen waar ze weinig toegevoegde waarde kunnen bieden. En veel managers hebben te weinig contact met hun team en individuele medewerkers waar ze wél toegevoegde waarde zouden kunnen realiseren. Bold Move managers doen dat heel anders!

Dagelijks werken met je talenten... Dat maakt het verschil!

Wie dagelijks met zijn talenten werkt is 3x vaker bevlogen!

Het effect van samenwerken aan prestaties

Het is heel lastig om uit te maken wat een team maximaal zou kunnen presteren. En toch... als je een uurtje met een team kennismaakt, kun je vaak al een aardige inschatting doen. Hoeveel procent van de medewerkers is 'engaged'? Hoe praten medewerkers over elkaar, de organisatie, de klanten en het werk? Hoe vaak spreekt het team over mogelijkheden om de dienstverlening te verbeteren? Is de samenwerking en de onderlinge communicatie een punt van aandacht? Wat gebeurt er als iemand ziek is, of door nare familieomstandigheden wordt getroffen? En hoeveel medewerkers lopen er rond die al lange tijd hun resultaten niet behalen of grensoverschrijdend gedrag vertonen dat niet wordt aangepakt.

Prestaties voer je niet op door van medewerkers te vragen of te eisen om harder te werken. Hard werken is het resultaat van de creatie van een professionele en prettige cultuur die maakt dat je met elkaar je best doet. Zoveel mogelijk vanuit intrinsieke motivatie en plezier.

Bel: 030 227 3385

Please enter your name.
Please enter a valid email.
Please enter a valid phone number.
Please enter a message.